Auto diski: Īpašības un veidi

Auto diski: Īpašības un veidi
11-04-2022, 20:28
Комментариев: 0
Категория: LV / Auto zinas

Jūs izlēmāt mainīt automobiļa diskus, nopirkt jaunu riteņu komplektu ziemas vai vasaras sezonai, vai varbūt vienkārši atsvaidzināt automašīnas izskatu un piešķirt tam unikālu ārieni, tad Jums vajadzētu iepazīties ar disku veidiem. 

Diski ir metāla izstrādājums, kas ražots, lai izvēloties to, Jūs vērstu uzmanību uz riteņa izskatu, un, diemžēl, tikai pēc tam uz tā īpašībām. 

Mēs iesakām izvēlēties diskus pēc to svara un izturības. 

Disku veidi 

Auto diski iedalās divās lielās grupās: tērauda un vieglmetāla diski. Savukārt, vieglmetāla diski var būt lietie un kaltie. 

  

Tērauda diski 

Tērauda diski ir speciālas štancēšanas (kalšanas) procesā iegūti. To "izejviela" ir tērauda loksne. 

Priekšrocības: 

- Neliela cena; 

- Trieciena gadījumā tie neplīst, bet lokās, līdz ar to, absorbējot „sitienu” un tādējādi pasargā automašīnas piekari un virsbūvi no iespējamās deformācijas. 

Trūkumi: 

- Liels svars, kas būtiski ietekmē automašīnas dinamiku. Automašīna sliktāk pāatrinās un sliktāk bremzē. 

- Ierobežotas dizaina iespējas; 

- Zema korozijas izturība. 

Lietie diski

 Jauni lietie diski tiek izgatavoti, izkausējot alumīnija masu īpaši izstrādātā veidnē. Pastāv vairākas lieto disku ražošanas tehnoloģijas, kuras tiek izmantotas mūsdienās, bet populārākā no tām ir "liešana zema spiediena". Diski, kas tiek ražoti ar šo metodi, nodrošina labu svara un izturības attiecību. Lētākā metode ir "liešana ar gravitācijas palīdzību". Tādu metodi ir lētāk izmantot, bet lai nodrošinātu disku izturību, šiem diskiem nepieciešams lielāks svars. 

Plūsmas formēšanas tehnoloģija - šī ir moderna metode, pirmajā posmā izmanto liešanu zema spiediena apstākļos. Pēc tam ar īpašas ierīces palīdzību pamata veidne tiek rotēta un tās ārējā daļa uzkarsēta, kamēr virzošie rullīši izdara spiedienu uz diska loku, to pastiepjot garumā, līdzīgi kā virpošanas procesā. 

Karstuma, spiediena un rotācijas spēki ļauj radīt disku, kura izturība pielīdzināma kaltā diska izturībai, taču par ievērojami mazākām izmaksām. OZ racing disku ražotājs ir patentējis šo tehnoloģiju un pielieto to vairākus gadus, radot diskus Formula 1 automobiļiem. 

Priekšrocības: 

- Salīdzinot ar tērauda diskiem, tiem ir viena neapstrīdama priekšrocība – mazāks svars. Lietie diski no alumīnija sakausējuma ir apmēram par 15 – 30% vieglāks par analoģisku disku no tērauda. Tas nozīmē, ka samazinās arī automašīnas inerces moments, kas labvēlīgi izpaužas pie ātruma attīstīšanas un bremzēšanas. Pazeminās transmisijas detaļu nolietojums, uzlabojas automašīnas dinamika, samazinās degvielas patēriņš. 

- Augsta triecienizturība; 

- Liela dizainu daudzveidība, kas bez estētiskās puses sekmē arī labu bremžu atdzišanu; 

- Diskiem no alumīnija sakausējumiem piemīt augsta korozijas izturība, ražotāji izmanto izturīgus laku un krāsu pārklājumus. 

Trūkumi: 

- Augstāka cena, salīdzinot ar tērauda diskiem. 

  

Kaltie diski 

Kaltie diski veido daļu no premium klases piedāvājuma klāsta. Ar šo metodi auto diski tiek izgatavoti, formējot alumīnija bloku ļoti augsta spiediena apstākļos. Galaprodukts ir ārkārtīgi blīvs un izturīgs, tādēļ kaltie diski ir ļoti viegli. 

Priekšrocības: 

- Ļoti augsta izturība; 

- Augsta korozijas izturība. Kaltie alumīnija diski, atšķirībā no lietajiem, ir mazāk prasīgi pret virsmas aizsardzību; 

- Deformācijas plastiskums. Trieciena gadījumā disks neplīst, bet saspiežas, un uz tā neveidojas plaisas; 

- Mazs svars. Kaltie diski apmēram par 30-50% ir vieglāki par tērauda diskiem un par 15-25% vieglāki par lietajiem; 

- Nav lējuma dobumu un mikroplaisu. 

 Trūkumi: 

- Mazāka dizaina variantu izvēle nekā lietajiem diskiem; 

- Mazu sēriju modeļiem ir ievērojami augstāka cena. 

  

Saliktie diski 

Salikto disku izgatavošanas metodes neatšķiras no tām, ko apskatījām iepriekš, vienīgi katra no diska detaļām tiek izgatavota atsevišķi. Tas ļauj izmantot dažādas metožu un materiālu 

kombinācijas. Piemēram, iespējams iegādāties disku, kurā apvienota lieta magnija vidusdaļa un kalts alumīnija loks.

http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/


Комментарии

Ваше Имя:
Ваш E-Mail:
Код:
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Введите код: